O mnie

Imię: Sylwia
Hobby: Dietetyka i zdrowe żywienie
Dlaczego ten blog?: Eco-Vital, firma, w której pracuję, zaproponowała mi prowadzenie bloga na temat, który od długiego czasu jest moją pasją i przedmiotem studiów. Chciałabym zarazić moich czytelników miłością do własnego ciała i pasją dbania o siebie w dzień i w nocy, dzięki odpowiedniemu stylowi życia i zrównoważonej, pełnowartościowej diecie.
Kontakt: sylwiawimmer@gmail.com
Obsługiwane przez usługę Blogger.
Sylwia Wimmer On wtorek, 7 stycznia 2014

Eco Vital przedstawiciel handlowyBól głowy może mieć różne przyczyny. Jedno jest jednak pewne – spotyka dziś każdego, bez względu na wiek i stan zdrowia. Czy tylko stres i niezdrowy tryb życia mogą być powodami takiego stanu rzeczy? Okazuje się, że nie. Wpływ na nasze codzienne funkcjonowanie ma oczywiście stosowana przez nas dieta. Czego powinniśmy unikać, by wyeliminować migrenowe dolegliwości? Postaram się krótko i treściwie na to pytanie odpowiedzieć.



Bardzo wiele zależy od naszej wrażliwości na wszelkiej maści czynniki dietetyczne. Nie chodzi tutaj o alergię, ponieważ u większości osób bóle głowy spowodowane są odwodnieniem lub spożywaniem zbyt małej ilości pokarmów. Migrena najczęściej wynika z niedoboru pewnych enzymów w naszym organizmie. Trudność w odpowiednim zdiagnozowaniu przyczyn polega na tym, że spożycie choć jednego więcej z pokarmów z grupy ryzyka już może powodować pierwsze objawy. Do interesujących przypadków należy czekolada. Spore grono osób cieszy nią swoje kubki smakowe w chwilach poprzedzających atak migreny. Nie do końca wiadomo czy powodem jest podświadoma chęć rozładowania związanego z nią stresu, czy też to właśnie czekolada stanowi ten bezpośredni punkt zapalny dolegliwości. Być może skutecznym sposobem jest jedzenie jej w małych ilościach i obserwowanie rezultatów? Ważną grupę stanowią także substancje wywołujące skurcz i rozkurcz naczyń krwionośnych, takie jak np. kofeina i alkohol. Często u osób nadużywających tych środków występuje syndrom odstawienia. Bóle głowy utrzymują się wówczas bardzo długo i trudno je zniwelować za pomocą tradycyjnych metod.


Eco Vital naczynia 3 generacjiStrzeżmy się przejrzałych owoców. Pęknięte skórki bananów, pomarańczy, jak również uszkodzone łupiny i skórki innych owoców powinny być dla nas znakiem ostrzegawczym. Może się pod nimi kryć pleśń, której co prawda nie widać gołym okiem, ale jej toksyny negatywnie wpływają na ogólny stan naszego samopoczucia. Nie możemy także zapominać o redukcji tłuszczów w naszych codziennych przyzwyczajeniach żywieniowych. Ich nadmiar powoduje zlepianie się płytek krwi, co w ostateczności prowadzi do obniżenia stężenia serotoniny, czyli hormonu szczęścia. W połączeniu z solą, która odwadnia, możemy być pewni nawrotów migreny oraz innych nieprzyjemnych dolegliwości. Szybkie tempo życia narzuca nam niestety pewne standardy żywieniowe. Jeżeli komuś z nas brakuje dyscypliny w zdrowym odżywianiu, łatwo może ulec pokusie jedzenia w przypadkowych miejscach, bez wiedzy o tym, jak danie zostało przyrządzone. Gdyby jednak ktoś chciał dostosować się do moich rad, postaram się wyczerpująco opowiedzieć o tym, co może migrenie zapobiegać.


Eco Vital opinieWyeliminowanie konserwantów, substancji słodzących oraz glutaminianu sodu to pierwsze czynności, które powinniśmy podjąć na drodze ku całkowitemu pozbyciu się migrenowego bólu głowy. Szczególnie niebezpieczne są produkty reklamowane jako niesłodzone. Najczęściej naturalne cukry są w nich zastępowane aspartamem. Pomijając fakt, że brak prawdziwej energii czerpanej ze spalania węglowodanów już sam w sobie przyczynia się do powstania dolegliwości, aspartam wzmacnia efekt. Najlepsze są stare dobre metody, polegające m. in. na piciu przynajmniej 2 litrów niegazowanej wody każdego dnia. 3 posiłki dziennie to niezbędne minimum, a jeszcze bardziej odczujemy pozytywne skutki, gdy zaplanujemy ich 5. Nie warto rezygnować z codziennych ćwiczeń. Dzięki nim nie tylko zredukujemy nadmierny poziom stresu, ale także doprowadzimy nasze mięśnie do stanu rozluźnienia. Joga i medytacja stają się coraz bardziej popularnymi formami rozładowania napięcia. Nie musimy poprzestawać na zmianie diety. Wraz z określonymi zajęciami psychofizycznymi możemy osiągnąć dużo większe efekty.


Komentarz

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments